I simmartagen

För några år sedan bodde jag i stort sett på badhuset och simmade minst en kilometer per dag. Av olika anledningar som kallas eget företag och mycket jobb föll det i träda. Inte bra eftersom både mitt fysiska och mentala jag behöver motion och träning för att må bra.
 
Häromdagen bröt jag trädan och köpte mig ett halvårskort på badhuset. Det är så otroligt härligt att gå ner dit och simma en stund, man får allt i ett paket liksom. Träning och kondition och tankar får chans att sorteras. Ibland kanske en frustration behöver bearbetas och ett kalas planeras. Då fixar man det under tiden liksom och allt har fallit på plats när man sätter sig i bubbelpoolen och slappnar av. Rekommenderas!
 
Häromdagen gjorde jag också en pizza med ostbotten. Rev ost grovt, färdigriven ost går bort eftersom den innehåller för mycket tillsatser och skräp, det spelar ingen roll hur lat man är eller hur ont om tid man har, man får lata sig på annat sätt eller spara tid någon annanstans. Sen hällde jag på lite passerade tomater, kryddade med örtsalt och peppar och la på det jag hade hemma just då, bacon och champinjoner, strödde lite timjan på toppen och in i ugnen tills den smälte härligt över bakplåtspapperet och fick en fin färg. Sjukt gott!!
 
Simma lugnt!
 
Kram Jess
 
PS: Jag hade tänkt ta en bild på pizzan men jag hann inte. ;)