Vårsol och ryggont, jäklar vilken dålig kombination

I dag var det en sån där dag som man bara vill njuta av utomhus. Jag listade tidigt på morgonen ut att det skulle bli en lång promenad i solen med stavarna och bra musik i lurarna. Sagt och gjort, på med icebugsen och iväg. Men, jag kom bara några hundra meter när det tog stopp, för varje steg jag tog kändes det som att någon hög mig med en kniv i väsnterhöften. Det var bara att försöka trippa hemåt igen, surt, surt, surt att bli snuvad på promenaden i den värmande solen.
 
Men ska den som ger sig, jag tog med mig ryggskottet och åkte till badhuset istället för att skrämma bort det under en kilometers simning, och faktiskt kändes det lite bättre efter den turen. Det är ju oftast så att det går väldigt sällan, för att inte säga aldrig att vila sig i form. Till slut måste man helt enkelt jaga iväg latmasken, ta sig i kragen och upp ur soffan och ge sig iväg för att ta hand om sig. Om man vill hålla förstås och orka med vardagen med allt vad den innehåller av jobb, matlagning, en meningsfull fritid, barnens aktiviteter etc, etc...och det vill man ju.
 
Jag hade tänkt ta en bild på min underbara omgivning här på berget denna dag, men ryggskottet gjorde mig hanslingsförlamad och jag hade fullt sjå att ta mig hem. 
 
Kram Jess