Känner mig piggare än på länge

Känslan när man är på väg ur sockerträsket och tillbaka till livet är obeskrivbar. I dag har den känslan infunnit sig på riktigt och det är jag så otroligt tacksam över. När man är mitt i avgiftningen med lågheten, huvudvärken och tröttheten tror man att man ska bli tokig, men sen är det som att knäppa med fingrarna så har det vänt. 
 
Simningen är stärkande i sig och helt nödvändig just nu. I morgon blir det vad man på badhuset kallar Candlelight-swim. All belysning släcks ned och det tänds ljus överallt, avslappnande musik till det. Ja ni hör ju själva, jag beskriver det som alldeles underbart.
 
Tänkte ge er ett litet ätbart tips också på en sockerfri dressing som jag hade till hamburgare (utan bröd förstås) i går. Ta 1/2 dl creme fraiche och blanda ner en tsk chipotle pasta. Färdigt!
 
Många vill ju inte ha så mycket mejeriprodukter, för mig funkar det så länge jag motionerar och rör på mig, annars fastnar det lätt på midja och höfter. ;) Man får testa sig fram helt enkelt, en sak är klar, vi är INTE stöpta i samma form och ska äta det som passar i just våran form.
 
Snart ska jag börja ta lite bilder också men just nu är det fokus på mig själv. Nåja, barnen får också sitt med uppassning och matsäck så att de ska kunna åka skridskor varje eftermiddag nu medan det finns is i ishallen. Har man hockeykillar så har man, en ynnest att få se deras framsteg på isen vecka efter vecka.
 
Kram Jess